Forretningsbetingelserne.
Bestilling:
På www.ikastetiket.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler eller spørgsmål til varer eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os info@ikastetiket.dk eller tlf. +45 9715 5312.
Sådan gør du:
Du vælger i menuen for oven den kategori af varer, som du er interesseret i. I hver menu er der en undermenu (niveau 2), som viser de forskellige varer indenfor den givne kategori. Her kan du se de forskellige muligheder igennem og derefter bestemme, hvilken du ønsker at købe.
Et køb foretages ved at du skriver den ønskede tekst på mærkaterne, vælger antal og ellers udfylder det vi beder dig om på den enkle vare. Derefter trykker du på "køb" knappen, som ligger varen i indkøbskurven. Følg derefter vejledningen.
Det er ikke på alle sider du kan købe direkte. Nogle varer skal laves så individuelt, at du er nød til at sende en e-mail med en beskrivelse og en forespørgsel.
Alle priser på websitet er dagspriser inkl. moms og andre afgifter med mindre andet er anført.
Når du handler på www.ikastetiket.dk indgås aftaler på Dansk.
Der er ikke mulighed for at se tidligere ordrer ved en login mulighed på hjemmesiden. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, så kan du sende en mail til info@ikastetiket.dk
Betaling:
Her betales med gængse kreditkort (se hvilke nedenfor) på en NETS godkendt sikker linje. Den sikre linje gør, at hverken Ikast Etiket eller andre har mulighed for at spore eller se dit kreditkort nummer.
Vi modtager: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard debet, Maestro, JCB, American Express, China UnionPay og V Pay.
Vi kræver ikke gebyr for kortbetaling.
Vi tilbyder institutioner, plejehjem, samt registrede virksomheder med gyldigt A/S eller ApS virksomhedsnummer kredit, da disse ikke har mulighed for at betale online.
Vi sender gerne regning elektronisk til det offentlige - husk venligst EAN nummeret på hver bestilling.
Moms:
Er køber udenfor EU udgør salget en momsfri export.
Levering:
Hos Ikast Etiket får du leveret din pakke gratis med DAO hjemmelevering på alle online køb over kr. 179. Du kan også vælge vores andre fragtløsninger mod et mindre beløb. Handler du for mindre end kr. 179, koster fragten fra kr. 39,95. Bestilles der offline produkter enten via mail eller pr. telefon, så pålægger vi et fragt- og ekspeditionsgebyr alt efter vægt fra kr. 75
De fleste af vores ordrer leveres med brevpost, hvorfor vi kan sende til stort set hele verden uden at det koster ekstra.
Alle lagervarer sendes typisk samme hverdag og de fleste fremstillingsvarer sendes indenfor typisk en uge. Der findes forskellige leveringstider for de forskellige produkter, den forventede leveringstid står på siden du bestiller på og på ordrebekræftelsen.
Leveringstiden som er angivet på varerne er et udtryk for afsendelsestid fra os og ikke, hvornår den er fremme i postkassen. Forsendelsestiden er ikke inkluderet i leveringstiden.
Alle varer leveres med DAO til private (lige i din postkasse) eller Post Danmarks pakkepost til erhverv.
Faktura:
Der vedlægges ved hver levering en faktura eller en følgeseddel med ordrenummeret, som du bør gemme i tilfælde af en evt. reklamation.
Fortrydelsesret:
Du har som privatforbruger altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.ikastetiket.dk, se dog afsnittet om specialfremstillet varer. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt eller du handler som erhvervskunde, hvor købeloven er gældende.
Reklamationsret:
Når du handler på www.ikastetiket.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
En beskrivelse af fejlen, samt hvad du ønsker retur.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendte en e-mail når vi har modtaget varen. I e-mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies
- navn
- adresse
- telefonnummer
- email-adresse
Klagevejledning:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ikastetiket.dk. Hvis det imod forventning ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Børn og unge:
Du skal være fyldt 18 år for at handle på ikastetiket.dk - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
Henvendelser til ikastetiket.dk
Henvendelse til ikastetiket.dk kan ske via e-mail info@ikastetiket.dk eller via henvendelse til vores kundeservice på tlf. nr. 97 15 53 12. Yderligere kontaktinformation findes nederst på hver side.